Energetická poradna

Porovnanienergii.cz radí

JAK REKLAMOVAT ROČNÍ VYÚČTOVÁNÍ?

Nesedí vám stavy měřidel na ročním vyúčtování od dodavatele? Níže najdete postup, jak si sami reklamovat roční vyúčtování. Pokud se reklamací nechcete zabývat, stačí vyplnit formulář a zaslat nám poslední fakturu s chybným stavem společně s fotografií měřidla a my vše vyřídíme za vás.

POSTUP REKLAMACE:

  1. FOTO MĚŘIDLA: První krok je zaznamenání aktuálního stavu měřidla.
  2. REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ: Vyplňte reklamační formulář a uveďte přesný důvod reklamace.
  3. ODESLÁNÍ DODAVATELI: Vyplněný formulář, společně s fotografií měřidla, zašlete na e-mailovou adresu vašeho dodavatele (pokud zasíláte poštou, tak na adresu sídla společnosti).
  4. REAKCE DODAVATELE: Nyní stačí vyčkat na reakci vašeho dodavatele. Pokud se vám dodavatel ve lhůtě 1 měsíce k reklamaci nevyjádří, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme.

ZADRŽUJE VÁM VÁŠ DODAVATEL PENÍZE?

Dodavatel vám měl zaslat přeplatek, ale do dnešního dne k tomu nedošlo? Níže naleznete postup, jak se k vašim penězům dostat. Pokud nemáte čas, ani chuť, dohadovat se s dodavatelem, stačí vyplnit formulář a zaslat nám potřebné dokumenty.

SPRÁVNÝ POSTUP:

  1. KONTAKTUJTE DODAVATELE: Spojte se s vaším dodavatelem energií a zeptejte se, proč vám stále přeplatek nezaslal. (POZOR, někteří dodavatelé přeplatky přenáší do dalšího smluvního období a neproplácí je.)
  2. POSLEDNÍ VÝZVA DODAVATELI: Pokud se vám dodavatel nevyjádřil, nebo slíbil zaslání přeplatku, ale stále jste přeplatek neobdrželi, zašlete dodavateli
  3. DOPORUČENÝM DOPISEM: poslední výzvu k zaslání přeplatku.
  4. POMOC ERÚ: Pokud vám dodavatel ani po poslední výzvě k úhradě nezašle peníze, na které máte nárok, doporučujeme obrátit se na ENERGETICKÝ REGULAČNÍ ÚŘAD, nebo nám vyplňte formulář. Správný formulář vám rádi zašleme a s vyřízením vám pomůžeme.

VYSTAVIL VÁM DODAVATEL SANKCI?

Pokud si nejste vědomi, že jste pochybili a dodavatel podle vás na sankci nemá nárok, níže naleznete postup jak sankci reklamovat. I zde platí, že pokud v nás vložíte svou důvěru, zařídíme vše za vás. Kontaktujte nás.

POSTUP:

  1. DŮVOD SANKCE: Kontaktujte svého dodavatele a požádejte o vysvětlení, z jakého důvodu vám byla sankce vystavena.
  2. KONTROLA SANKCE VE SMLOUVĚ: Pokud dodavatel tvrdí, že došlo k porušení obchodních podmínek smlouvy, prozkoumejte samotnou smlouvu s dodavatelem. Dle rozhodnutí Ústavního soudu z 11. 11. 2013 je sankce, která není uvedena v samotné smlouvě se spotřebitelem, ale pouze v obchodních podmínkách, NEPLATNÁ.
  3. REKLAMACE: Pokud jste ve smlouvě nenašli informaci o smluvní pokutě, zašlete doporučeně do sídla dodavatele dokument s touto informací.
  4. POMOC: Nevíte si rady? Jelikož se jedná o komplikovanější případ, neváhejte a napište nám. Rádi vám pomůžeme.

NAVŠTÍVIL VÁS PODOMNÍ PRODEJCE?

I v tomto případě Vám bezplatně nabízíme naši pomoc. Jedná se o komplikovanější případ a pokud nechcete celou záležitost řešit na vlastní pěst, stačí se nám ozvat.

POSTUP:

  1. AKTUÁLNÍ SITUACE: Společně si upřesníme, v jaké situaci se aktuálně nacházíte.
  2. SMLUVNÍ DOKUMENTACE: Buď od vás, nebo přímo od konkrétní společnosti, si zajistíme kompletní smluvní dokumentaci.
  3. ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ: Celý případ následně konzultujeme s advokátní kanceláří, se kterou spolupracujeme.
  4. ŘEŠENÍ: Navrhneme řešení celé situace.

PODEPSALI JSTE SMLOUVU PO TELEFONU?

Jedná se o komplikovanější případ a pokud nechcete celou záležitost řešit zdlouhavě sami, napište nám a my se o vše postaráme. Následný postup je jednoduchý:

  1. AKTUÁLNÍ SITUACE: Společně si upřesníme, v jaké situaci se aktuálně nacházíte.
  2. SMLUVNÍ DOKUMENTACE: Buď od vás, nebo přímo od konkrétní společnosti, získáme kompletní smluvní dokumentaci a nahrávky.
  3. ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ: Celý případ následně konzultujeme s advokátní kanceláří, se kterou spolupracujeme.
  4. ŘEŠENÍ: Navrhneme řešení celé situace.

VAŠI SMLOUVU JEŠTĚ NIKDO NEKONTROLOVAL?

"Pořád platím a platím, energie se zdražují, kolik mám ještě zaplatit?"

"Proč mi posílají fakturu, když se v ní nevyznám?"

"Odebírám od ČEZu, nebo Innogy, ještě od dob, kdy to byla plynárna a elektrárna."

"Smlouvu mám už dlouho a nic s tím dělat nehodlám"

Poznáváte se? Pokud máte smluvní závazek více než 3 roky a nevíte, za jaké ceny vlastně energie odebíráte, je třeba se mít vždy s kým poradit a smlouvy konzultovat. Energetika se od roku 2009, kdy byl trh s energiemi otevřen, hodně změnila! Neváhejte a využijte možnosti naší BEZPLATNÉ revize smluvní dokumentace.

Na co se nejčastěji ptáte?

CHTĚL BYCH ZMĚNIT DODAVATELE ENERGIÍ. JAK ALE VYBRAT TOHO SPRÁVNÉHO?

Vezměte si k ruce vyúčtování za minulé období a údaje zadejte do naší kalkulačky. Výsledky porovnání si pečlivě projděte. Je důležité seznámit se s výhodami a nevýhodami spojenými s různými tarify vybraného dodavatele.

CHTĚL BYCH UŠETŘIT, NE VŠAK ZA CENU, ŽE PODEPÍŠU SMLOUVU „GARÁŽOVÉMU DODAVATELI", KTERÝ PAK ZKRACHUJE A JÁ BUDU BEZ ENERGIE.

Opatrnost je matka moudrosti, ale v tuto chvíli nejsou vaše obavy na místě. V případě, že podepíšete smlouvu malému dodavateli, který následně zkrachuje, přepojí vaše odběrné místo na „dodavatele poslední instance“, u kterého můžete zůstat po dobu až 6 měsíců, než si najdete nového. Jediný háček by mohl být ve vracení přeplatků, kterých byste se už nedočkal. Proto raději doporučujeme „chránit se“ platbou nižších záloh.

MÁM SMLOUVU NA DOBU NEURČITOU. POKUD DODAVATEL ZMĚNÍ CENU NEBO PODMÍNKY, MOHU OD SMLOUVY ODSTOUPIT Z DŮVODU NESOUHLASU?

Ano, z těchto důvodů odstoupit můžete a nemusíte čekat tří měsíce jako u výpovědi. S odstoupením od smlouvy vám rádi pomůžeme.

V DNEŠNÍ DOBĚ NENÍ ROZDÍL V TOM, ZDA MÁM SMLOUVU NA DOBU NEURČITOU NEBO NA DOBU URČITOU. JE TO TAK?

Rozdíl v tom je - zatímco smlouvu na dobu neurčitou můžete vypovědět kdy chcete, od smlouvy na dobu určitou můžete odstoupit pouze z důvodů daných zákonem nebo smlouvou.

JAK ZMĚNÍM DODAVATELE, POKUD MÁM SMLOUVU NA DOBU NEURČITOU?

Začněte hledáním nejvýhodnějšího dodavatele. Jakmile nového dodavatele vyberete, uzavřete s ním smlouvu. Nový dodavatel obvykle celý přechod zařídí za vás.

KOLIK ČASU ZABERE ZMĚNA DODAVATELE?

Při odstoupení od smlouvy zabere změna dodavatele minimálně 20 dnů. Je ale lepší počítat s větší časovou rezervou. Zmíněných 20 dnů platí od odeslání vyplněné a podepsané smlouvy novému dodavateli, na jejímž základě může být zahájeno převzetí odběrného místa. Lhůta zároveň respektuje čas na zpracování dokumentů (odstoupení, nová smlouva...) dle obchodních podmínek.

BUDE MI NOVÝ DODAVATEL MĚNIT ELEKTROMĚR?

Nebude. Elektroměr nepatří obchodníkovi, ale distributorovi - ten v dané oblasti, ve které elektřinu odebíráte, zůstává.

DÁ SE KALKULÁTORŮM DODAVATELŮ ENERGIÍ VĚŘIT? MOHU SI PODLE NĚJ SKUTEČNĚ NOVÉHO DODAVATELE VYBRAT?

Ano, kalkulátoru můžete věřit na 100 %. Náš kalkulátor je nezávislý a zahrnuje nabídky všech dodavatelů dostupných na trhu včetně jejich aktuálních ceníků.

JAK PROBÍHÁ ODEČET STAVU ELEKTROMĚRU A PLYNOMĚRU PŘI ZMĚNĚ DODAVATELE?

Standardně distributor stanovuje stav elektroměru a plynoměru odhadem. Lepší a přesnější variantou je nahlášení tzv. samoodečtu distributorovi i původnímu dodavateli.

JAKÝ ZPŮSOB PLACENÍ ZÁLOH SI MÁM VYBRAT?

Obvykle můžete volit mezi bankovním převodem, inkasem nebo placením pomocí SIPA. Doporučujeme zvolit si trvalý bankovní příkaz, kde máte platby pod 100% kontrolou.

KONTAKTUJTE NÁS

Vyberte pro sebe toho nejlepšího dodavatele energií

Adresa

Podhorská 377/20, 466 01, Jablonec nad Nisou
Vaše zpráva byla odeslána. Děkujeme Vám!

Adresa:

Český spotřebitelský servis energií s.r.o.
Podhorská 377/20
Jablonec nad Nisou
Tel.: +420 737 225 960 (9:00–16:00)
E-mail: strakal@porovnanienergii.cz

 

Mapa