SROVNÁME VÁM JEDNODUŠE CENY ENERGIÍ

Nepřeplácejte zbytečně za elektřinu a plyn

Energetická poradna

Napište nám váš problém, nebo nám zavolejte, rádi vám poradíme. Tuto problematiku řešíme každý den, takže vám předáme naše osobní zkušenosti.

Otázka

Jak máme ukončit smlouvu, kterou sepsal podomní prodejce s mými prarodiči? Mají čerstvě uzavřenou smlouvu, což ho vůbec nezajímalo.
Děkuji za informaci.
Pokorná
Mám dotaz, mohli byste mi poradit jak odstoupit od smlouvy u BE, kterou sepsal podobní prodejce s mými prarodiči? Přestože mají čerstvě uzavřenou smlouvu, což ho vůbec nezajímalo.
Děkuji za informaci.
Pokorná
Odpověď

Dobrý den paní Pokorná,
smlouvu sepsanou s podomním prodejcem lze dle energetického zákona vypovědět bez jakékoli sankce do pěti dnů, před zahájením dodávky. Pokud budete chtít s výpovědí pomoci, zavolejte nám na infolinku nebo pošlete naskenovanou smlouvu na naši emailovou adresu. My Vám výpověď bezplatně připravíme.
Váš energetický rádce team porovnanienergii.cz

Otázka

Dobrý den,
rád bych se zeptal jakou zvolit sazbu? Mám D01d (D standart comfort) a jistič mám 3x28A. Zdá se mi, že oproti sousedům, kteří mají podobně velkou domácnost , platím zbytečně moc. Dodavatele máme ČEZ. Mám v domě elektrický bojler a normální spotřebiče, jako pračku, ledničku, televizi, varnou konvici, osvětlení atd.. Ročně zaplatím kolem 16 000Kč. Jsme už jen dva a máme problém to utáhnout. Můžete mi poradit prosím, co se s tím dá dělat? S pozdravem Jelínek.
Odpověď

Dobrý den,
pane Jelínku, z toho co jste napsal je jasné, že máte špatně nastavenou distribuční sazbu. Jestliže používáte na ohřev vody boiler máte nárok na distribuční sazbu D25d nebo D26d, což je distribuční sazba, kde je vysoký a nízký tarif (takzvaný denní a noční proud). Díky tomu boiler nahřívá vodu v době nízkého tarifu, kdy jsou několika násobně nižší ceny distribuce elektřiny a je i nižší cena silové elektřiny (cena za spotřebovanou elektřinu). Je třeba změnit smluvu o připojení. Musíte vyplnit žádost o připojení k distribuční soustavě, podat jí na ČEZ distribuci. Na základě této žádosti dostanete informaci jestli je možné tuto novou smlouvu o připojení udělit a pokud ano, tak žádost musí potvrdit revizní technik. Na základě toho vám bude změněna distribuční sazba. S celým postupem Vám rádi poradíme na infolince krok po kroku. Další úsporu je možné zajistit výběrem levnějšího dodavatele. Zavolejte nám na infolinku a celou záležitost můžeme prokonzultovat.
Váš energetický rádce team porovnanienergii.cz.

Otázka

Dobrý den,
od 1.7.2014 jsem přecházel s plynem od RWE k ČEZ po tříměsíčním čekání na ukončení standardní smlouvy s RWE, mi dorazilo konečné vyúčtování od RWE, ale překvapil mě stav plynoměru. Byl stejný k datu posledního odečtu (květen 2014 – běžný roční oficiální odečet), takže vrátili sumu, zaplacenou zálohami a placená byla pouze distribuce.
Na ČEZu mi bylo sděleno, že mi budou účtovat od stavu uvedeném ve faktuře RWE (v květnu), smlouva platí od 1.7 2014. (Nikdo stav oficiálně neodečítal při přechodu).
Teoreticky na tom vlastně vydělám, větší část plynu bude účtována ČEZem, tedy levnější… ale není ze strany RWE nějaké učelové jednání, aby mě pak později nikdo nechtěl popotahovat??
Díky za váš názor. K.N.
Odpověď

Dobrý den,
nejedná se určitě o účelové jednání. Při přechodu se ve většině případů dělá konečný stav pouze odhadem. Všechen plyn, co jste spotřeboval, vždy zaplatíte. Jak píšete v tomto případě jste na tom vydělal vzhledem k nižší ceně plynu u ČEZ. Pokud byste chtěl, je možné reklamovat vyúčtování a nahlásit skutečný stav k datu převodu. Je dobré do dopisu nebo do emailu přiložit foto plynoměru s rálným stavem.
Váš energetický rádce team porovnanienergii.cz.

Otázka

Dobrý den,
máme problem. Navštívil mě obchodní zástupce s nabídkou výhodné ceny plynu pro naše s.r.o. Smlouvu jsme podepsali s individuální cenou, která byla uvedena v příloze smlouvy. Ale když přišlo vyúčtování nestačili jsme se divit. Na faktuře byla jiná cena za plyn, než byla uvedena ve smlouvě. Jaká je možnost, tuto situaci řešit?
Je možné na základě tohoto jednání ukončit smlouvu, která je na dobu určitou?
Gregorová
Odpověď

Dobrý den, paní Gregorová,
podobnou situaci jsme už několikrát u jednoho dodavatele řešili. Byla bohužel způsobena informačním systémem. Neměl by být problem cenu vyreklamovat. Důležité je, podat v co nejkratším termínu reklamaci vyúčtování. Formulář pro reklamaci vyúčtování mají někteří dodavatele na svých webových stránkách. Ten vyplníte a s kopií smlouvy pošlete doporučeně na adresu dodavatele. Pokud takový formulář na stránkách nenajdete, obraťte se na nás přes infolinku nebo pošlete vyúčtování a kopii smlouvy emailem. Rádi Vám reklamaci připravíme.
Team porovnanienergii.cz